הרמטכ"ל גדי אייזנקוט: צה"ל מוכן למלחמה

מוטי סבן No Comments on הרמטכ"ל גדי אייזנקוט: צה"ל מוכן למלחמה

בנאומו היום (שלישי) במשכן הכנסת התייחס הרמטכ" למוכנות צה"ל למלחמה | הרמטכ"ל ציין את תוכנית תר"ש גדעון שמתקדמת ומכינה את צה"ל לכל התמודדות | אימוני יחידות המילואים גדלו באופן ניכר, והחילות השונים מוכנים באופן רצוף לכל פעולה התקפית והגנתית

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

במשכן הכנסת נערך היום (שלישי) טקס הוקרה למערך המילואים, מי שהשתתף בטקס היה הרמטכ"ל גדי אייזנקוט. במהלך נאומו הגיב הרמטכ"ל לדברי נציב קבילות החיילים, על חששותיו כי צה"ל אינו ערוך כיאות למלחמה.

הרמטכ"ל ציין את התוכנית שצה"ל מיישם ״במסגרת תר"ש גדעון נעשתה קפיצת מדרגה משמעותית בהבטחת מוכנות צה"ל למלחמה. נבנה מודל שירות מתקדם המיישם את החלטת הממשלה על קיצור השירות, פיתוח המפקדים והנגדים ומיצוי ההון האנושי באופן ראוי לציון״

עוד הוסיף הרמטכ"ל וציין את מוכנות החילות השונים ״יחידות צה"ל ביבשה באוויר ובים פועלות מסביב לשעון ונבחנות מידי יום בסיכול טרור ביו"ש, הגנת גבולות המדינה בדרום ובצפון ובפעילות התקפית רציפה לסיכול יכולות מתקדמות ולהקטנת האיומים על המדינה״.

הרמטכ״ל סיפר במהלך נאומו על סיוריו וביקוריו ביחידותת ובחילו השונים, המוכנות גבוהה מאוד, והגיעו להישגים בלתי רגילים, לצד זה צריך לפעול לתיקון ליקויים מסויימים, שביעות הרצון גדולה מאוד "גאה מאוד בשדרת הפיקוד – ישנם הישגים ראויים לציון הושגו״.

״בשנת ה-70 למדינה אנחנו יכולים להתברך ביחידות המילואים שהן חלק מרכזי ביכולות צה"ל. בשנת 2017 אימוני כוחות המילואים וכשירותם גדלו באופן ניכר. השנה הכפלנו את היקף כוחות המילואים המשתתפים בתע״מ, כדי לאפשר לכוחות החוד של צה"ל להגדיל את היקף האימונים עד ל- 50% מזמנם״.

״בעיצומה של תקופה ביטחונית מורכבת ורוויות אתגרים מצפון ומדרום עלינו לזכור כי עוצמתו של צה"ל טמונה באנשים, ברוח, בציוד, במיומנות ובלכידות. נמשיך לפעול לחיזוקם במעשים שיבטאו את חשיבותם העליונה תוך הוקרה על המסירות והנאמנות של אנשי המילואים כנבחרת משרתת למדינת ישראל״.



0 תגובות